Welkom op onze reisblog

Op 20 februari gaan wij op wereldreis. We zullen een half jaar lang de wereld rond trekken en de volgende route volgen: Hong Kong, Maleisiƫ, Australiƫ, Nieuw-Zeeland, Tahiti, Paaseiland, Chili, Argentiniƫ, Bolivia, Peru, Madrid. En op 15 augustus komen we weer terug naar Nederland.

We zullen op deze blog regelmatig onze reisverhalen en foto's plaatsen. Iedereen die het leuk vindt kan daarbij een reactie achterlaten.


vrijdag 11 maart 2011

Blub blub blub

Voordat jullie denken dat we hier last hebben van vloedgolven (vreselijk trouwens daar in Japan) hebben we hier vooral last van regen en nog eens regen. Gisteravond begon de ellende. In eerste instantie niet bijster interessant want iedereen zat hier te kijken naar CNN, Al Jazeera danwel op een laptop etc. Het Tsunami nieuws is hier goed te volgen. Er was idd een waarschuwing uitgegaan voor Maleisie maar dan voor Borneo. Een klein momentje stress daargelaten toen een "muts van CNN" toch zeker 10 minuten heeft geroepen dat er een golf van 6 a 7 meter richting Hawai zou gaan en wij (Maleisie) moesten toen nog komen.... Tot dat ze later werd gecorrigeerd tot een golf van 6 a 7 Feet. Amerikanen.......(zucht). Het is dat ik geen stempels mag drukken van Maaike... Wij dus rustig naar bed. Tot vanochtend 6 uur. Drup, drup...recht op mijn hoofd... Kamer lekt op drie plekken en ik heb niet het idee dat dat verholpen gaat worden. Het regent zo hard dat je denkt dat de douche structureel hard aanstaat (en dan de massagestraal uiteraard!). Maleisische bouw is daar toch niet echt op berekend. Dus zojuist maar even gemeld bij de receptie dat ik geen plaats meer kon vinden voor een droog bed... No problem, if rain stops man is going to check. Ik zie 2 problemen: rain is not stopping en het checken van een Maleisier ken ik ondertussen. Ik vrees dat zelfs ik een effectievere loodgieter ben. Feit is wel dat ik er thuis een probleem van zou maken en zij absoluut niet.. Oja er loopt uiteraard ook gewoon stroom langs dezelfde plekken....No problem. Voor de mensen die ongerust zijn: ik heb een aardlekschakelaar kunnen ontdekken.We zitten nu droog te eten met CNN aan dus niets aan het handje maar het is toch spijtig dat we naar 27 graden hebben hier en geen zon... Het goede nieuws is dat Maaike weer beter is. We proberen maandag verder te trekken maar waarheen hangt even af van het weer. Om weer een week op een eiland te gaan zitten met moessoen regens is ook zo wat. Plan B zal denk ik Mallaka worden. Een streek met een Nederlandse geschiedenis. Ik moet nog even uitzoeken wat voor geschiedenis aangezien we niet altijd het braafste jongetje van de klas zijn geweest in het verleden......Verder eigenlijk weinig nieuws behalve dat ik net las dat sinds ik niet meer in de Euroborg ben geweest de FC loopt te verliezen. Voor degenen die op mijn plek zitten (ik noem geen namen maar het zijn mijn broers!)aanmoedigen mag hoor!!!!!!!

2 opmerkingen:

  1. hofe 1
    geel 38 slagen & rood 44 slagen
    In 82 slagen rond!!

    Nee, geen kaartje gelopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klasse hofe1. Volgende keer kaartje! En scho12/scev???

    gr Muld15

    BeantwoordenVerwijderen