Welkom op onze reisblog

Op 20 februari gaan wij op wereldreis. We zullen een half jaar lang de wereld rond trekken en de volgende route volgen: Hong Kong, Maleisië, Australië, Nieuw-Zeeland, Tahiti, Paaseiland, Chili, Argentinië, Bolivia, Peru, Madrid. En op 15 augustus komen we weer terug naar Nederland.

We zullen op deze blog regelmatig onze reisverhalen en foto's plaatsen. Iedereen die het leuk vindt kan daarbij een reactie achterlaten.


vrijdag 25 februari 2011

Geland in KL

Na een paar leuke dagen in Honkong zijn we eergisteren uit Hongkong vertrokken. Na een prima start (bus op tijd, snel door alle controles en snel in vliegtuig) ging het mis. Terwijl het vliegtuig wilde weg taxiën en de piloot zijn laatste checks deed kwam hij erachter, en wij dus ook, dat engine nr 1 enig onderhoud nodig was. No problem, dus wij met vliegtuig en al naar de plaatselijke monteur. Om een lang verhaal kort te maken. Eea kon niet gerepareerd worden dus wij in een ander vliegtuig. Al met al heel bevorderlijk als je al een (k) hekel aan vliegen hebt.... Uiteindelijk met drie uur vertraging geland in KL. Vanuit daar met de exprestrein richting ons onderkomen, the Green Hut. Een hostel op zijn Indiaas (in de goede zin van het woord, zie ook vorig bericht t.a.v. Indiërs..). Omdat we geboekt hadden werden we geplaatst in het lelijkste kleinste hok zonder ramen. Bedankt voor de tip Jim.... Echter de volgende dag omgezet naar de beste kamer van het hostel met raam en balkon. Super! Bedankt voor de  tip Jim! Vanuit daar hebben we ondertussen KL aardig verkend. In een notendop: China town (ze lijken echt allemaal op elkaar, de chinatowns dan..) de Petronas Towers (helaas kunnen we er niet in want of er om 7.00 am in  de rij gaan staan (wat denk je zelf..) of reserveren voor zondag maar dan zijn we waarschijnlijk op weg naar de Cameron Highlands dus record S en L blijft staan. Op de terugweg zijn we via de kapper gegaan. Ik (eric) dus onder handen genomen. Kleine " catch" het betrof een kappersschool. We konden kiezen uit de student of the hairstylist en Nederlands als we (met name Eric) zijn dus voor de student gegaan. Immers als docent van het HIS niet meegaan in het leerwerkconcept gaat zelfs mij te ver... Prima geknipt (althans volgens Maaike...) maar 2! uur later pas klaar. Als jullie een goedkope kapper zoeken: het kost je 2 uur maar voor knippen (1.50 E) en wassen (ik wist niet eens dat ik het besteld had: 2 E) mag je niet zeuren vind ik..  Daarna een hapje gegeten in het roof top terras. Stel je voor: buiten komt de moesson naar beneden en wij zitten onder de ventilatoren te eten met een temperatuur van 27 graden. Op het moment dat ik dit schrijf is het dat nog steeds. Het is idd hard werken terwijl ik dit tik vanaf ons eigen balkon. Morgen gaan we nog KL bekijken en boeken voor zondag. Zondag hopen we dan in de Cameron Highlands te zijn. Veel natuurschoon en thee plantages. We'll keep you in touch. Als laatste nog een opmerking voor Rob P: Briljant boek. het koste me 3 uurtjes maar idd in een deuk. Ik geef hem door. Vier contingenten moet te doen zijn.
(KL, 25-2)

3 opmerkingen:

  1. Heel fijn dat het 'record' bij ons blijft, als jullie er wel in waren gegaan waren jullie namelijk op dezelfde hoogte gekomen......hoger kun je niet als bezoeker........veel plezier verder en een goede trip naar Cameron Highlands!
    Groetjes en een kussie van Max

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmm balen....hebben jullie nog andere records staan? (graag die zonder fiets :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Eric en Maaike,

    Wat een fijne reis tot nu toe. Mooi dat alles goed gaat en dat jullie je vermaken. Mag ik een verzoek doen voor vele mooie uitzicht-natuurfoto's? Die zetten mijn gedachten op fijn en mooi. Natuurlijk doen jullie blije gezichten me ook wel wat ;).
    Hier gaat alles wel oke. Ik geniet van jullie verhalen. En inderdaad, hoe is het eten? Vertel!

    Groet, schoonzusje.

    BeantwoordenVerwijderen